Monday, January 31, 2011

kenape sy memilih pelangi?...

kenape?..aku menukar nama fesbuk?...hahaha...dari kawan yg di Msia..sampai nun di UK tny..yg UK...plak sebab tak faham ape maksud nama aku tu..diorg igt aku dh kawin...ececewah...mcm ikut nama suami gitu..hehehe...ini bukan kali pertama kot aku tuka nama aku..errrr ade dekat 3 kali kot aku tuka...so kenape aku tuka?.....(dr tadi tak menjawab..hehehe..)...okey...ape yg korang fikir bila sebut pasal pelangi?..menceriakan?..harmoni?...colorful?..meriah..?...bila kiter ternampak pelangi..kita akan automatik mcm .... "waaa pelangi...chantek...jarang nye nak nampak..."..tul tak ?...or aku yg syok sendiri je bila nampak pelangi n korang tak kisah pun?..hehehe...tak tahu la..ape yg aku kumpul2 maklumat..sedikit tak la banyak..pelangi..seakan reflection diri aku... :) ...sebab..aku suka tgk org happy..n suka buat org happy...or kata2 org terdekat..aku kalau org jumpa..pasti menceriakan hidup diorg....yg mane kualiti itu bersahaja..dan akan dikenang..(pergh ayat skema laa plak..hahaha..) nie aku dpt dr org sekeliling...ade yg kate..aku buat je ape aku rasa nak..so kalau pelangi..dia suka je muncul (opkos after hujan n ade sinaran matahari...)so..after ujan tu mcm..after korang down camtu..muncul la pelangi..a.k.a aku...hehehe..aku ibarat mcm tugasnye menceriakan sahabat..(aku suka..)..aku pendengar yg setia..dan aku ade je bila diperlukan..yes..insya-ALLAH selagi ade kudrat aku ade...aku sayangkan semua sahabat aku...tp ape yg selalu pelangi dpt?..sekadar diperlukan..tp..hargai?..bukan kate aku nie nak mengungkit..aku pun ade hati dan perasaan..cuba sedikit sebanyak bagi ruang untuk aku menjadi seseorang yg memerlukan "pelangi"..yg ikhlas..jujur...berterus terang..tak semua aku kate tak menjadi pelangi bila aku perlukan..tp..yg aku betul2..kasih lg sayang..sekadar ambil pelangi yg aku hadiahkan..mcm simpan kt longkang sampah...

*saya ade disini..sentiasa ada...tp jgn sama pertalian ini ibarat touch n go..tidak..!smart n tag sy dalam hati...*

No comments: