Monday, January 3, 2011

baik ke kalau mcm nie?

Tak sangka...dengan imej yg suka menolong..balik2 terselit bermuka2 kata2nye sblom nie...Seingat aku..dia nie kalau ikut lagaknya...tutur katanya..mmg seorg yg suka menolong...tapi balik2..setiap pertolongan itu mmg perlu laa berbalas2...(arghh nie yang aku lemah kalau membantu tapi perlu membalas)...walau pun ade pepatah kata..”orang membantu kite berbudi..” errr betul ke pun ayat tu...tp..berbudi2 pun kena laa ade had-nye..tul tak..?helping ppl doesn’t mean that I have to follow on what u r talking about “others”...dari mula..instinct aku dh bg signal...this type of “human” ade something which is not right...air muka..tidak menggambarkan kejernihan dalan wajah..(pergh ayat aku hahah..)...although aku ade instinct yg bg signal nie..aku selalu ignore kan..aishh sian kan bakat yg ade tp aku abaikan...tp..ntah aku tak nak sikap terus menghukum seseorg dgn gerak hati..tp serius aku kalah jugak dengan gerak hati aku..untuk ntah keberapa kali...kadang2..”kita” leka menuding jari pada org...tp terlupa..kain sendiri pun carik...malah lg ade kotoran degil...for me..kalau nak kata salah org pun..prepare laa dulu dgn kelemahan diri yang ade..nie kelemahan diri pun bulat2 tertunjuk dek org..nak tny kesalahan org lain tanpa usul periksa..aku tak la kata yg org lain tu ..100% tu lengkap baiknya...tp berpada bila bercakap..beringat ape yg dicakapkan..kerana..komuniti yg kecil nie..kalau berhimpun.. –skype?ym?...snaptu?..pingchat?...fb-chat?..- arghh kami pun bertuka or tertuka maklumat jugak perkembangan yg berlaku..so kalau dicantum2kan cerita “dongeng” nie..lama2 nampak cacat cela nye cerita nie dr yg mula sang pencerita...”kita” semua nie sama kapal yg dinaik..sama kapal yg berlabuh...mana2 pusing2 mana..kite pasti berjumpa..tp...kalau berjumpa ibarat sorok muka sebalik masker muka yg tebal..aaarghh bertapa hipokritnye kita kan...friendship not  only a word but the meaningssssssss!!!!..so chow lain agenda...

No comments: