Wednesday, April 13, 2011

zaman dulu..zaman sekarang...

assalamualaikum...haaaa...lately nie aku suka jejalan...yerlaa dari aku menghadap fesbuk jeee..bleh mereng aku..so dari 2 hari aku tak berfesbuk..and mcm semalam aku "halfday" berfesbuk..aku ternampak sana sini...orang bercouple...ape yg pelik nye tak?!...macam tak pernah..teettttttttttttttt!!!..awat plak isu aku plak nie?..hahah couple dalam game SIMS2 tu penah la weh hahaha..(begitu horror plak aku...aku ade life...but life in relationship ...aku terjaga/over "skematik" sampai aku pun tak faham tu HINT hahahah..)...oke2..balik ke topik td kan...couple..pe korang faham???...istilah dictionary kamus "Skematik" aku...COUPLE IALAH 2 INTERAKSI LELAKI DAN PEREMPUAN..YG BUKAN HALAL TAPI SANGAT MESRA...yg mane kebanyakkan dah lupa tatacara sepatutnye couple..mcm org Dolu2....(aku tak maksud org dulu2 nye pemakaian...)...meh contoh nye aku maksud kan..

orang dulu...bila berkapel..

  • jumpa mak ayah...minta izin...walaupun pada dasar hati nye dum2 terketaq2 
  • dating2 kawasan terang2...(cth nye dalam cite P.Ramlee tu...kt tasik...zoo..kan lapang tu..org senang nampak takde fitnah...)
  • balik sebelum curfew (kate kul 12...zhazzzzzzzzzzzzzzssss kul 12 )...
  • nak bertunang..ke merisik ke ..ade adat2 nye....ertikata lain PARENTS DIUTAMAKAN..bukan membelakangkan...diorg...
nah tu contohnye...laa..meh tgk org skrg...

  • tak jumpa mak ayah...sms jeee...tett..tet... " You I pick u depan rumah...kul 10 pg..k.."...takde la nak turun dulu ke tanye kabar ke...pakai mbik jeee..mcm wait n carry jeee.....
  • dating kawasan gelap2...kalau boleh nak gelap sampai tak nampak ape...eeee dh mcm cite antu...silap2 berdating ngan hantu..partner dh lari hahahaha...
  • balik tak tepat waktunye....ade je alasan...jem la keta rosak laa...(weii org dulu naik vespa...on the dot sampai ...)..
  • haaa yg nie..selalu sgt aku tgk..n nampak sendiri...tetiba je dh bertunang or merisik...bila tanye kt mane..?kat kedai mamak...semalam..."Yahuu I dh bertunang you....terharu nye I....mak ayah I pasti terkejut..." heluuuuuuuuuuu ..awat mak ayah pasti terkejut..kalau parents aku mau di reject terus menerus...yerlaa agak2 laa nie pun dh membelakangkan Kuarge...ade tanda2 kawin lari pun boleh jd....aishhh org kite nie skrg sgt2 terikut budaya sane...yg mane hari nie bertunang..esok kawin lusa bersalin..opppssssssssssssssss..tetttttttttttttttt........
tu kan korang nampak tak..nie yg aku observe...harap2 tak terjadi pada aku..pada "org sekarang"...sbb kalau dari mula tak respek parents...mcm mane kemudian nye...bila dah "aku terima nikahnye..."...so kawan2..fikir2 kan mane nak bawah kearah couple tu...jgn letakkan ALLAH dan PARENTS pada tangga terakhir...sbb tanpa ALLAH dan agamaNYA..sesat lah kita..tanpa PARENTS...merana nye kita...sbb takde restu...wallahualammm...k nah lagu...




No comments: