Saturday, March 19, 2011

magic..

Kuasa magic?..hehe..ape plak magic2 nie?...hehe mcm cite harry potter ke...naaahhh bukan..nie magic kate2..?magic kater2?...ayat penangan orang mengayat nak couple tu ke?..ishhhh..bukannn..itu err tak masuk syllabus hahahahah...ape daaa..aku tak reti (kecepekkk...?!tak reti kaa?purak2 tak reti?..) hehehe..owh well today aku nak citer pasal..the magic of “thank u”...iyerr..terima kasih...or in mandarin (nak jugak heheh..) xie xie nin...haa..ape benda nye magic?..owh well aku panggil magic sbb..perkataan nie ..menimbulkan..mcm satu rase yg BEST...emm lega pun boleh..terharu or terasa pembuatan/kelakuan/kudrat anda dihargai..pada yang mengucapkan...serius..dengan 2 patah nie..tp bila feeling dpt ...kiter rasa best..tak caya?..hmm sah korang tak amalkan budaya terima kasih...kenape yek?..emm ntah laa..mmg dh jd satu tabiat..untuk aku..ucapkan terima kasih..tak kira laa hal kecik ke..hal besar ke..tp aku rasa suka bila aku mengucapkan terima kasih..ade sinar (pergh sinar laa plak hahah) ade mcm cahaya..CHANTEK yang terpancar buat kepada siapa yg aku ucapkan..dan disambut plak dengan ucapan SAMA-SAMA...(awwwww..so sweettttt)..ehehe..2-3 menjak sejak aku berulang alik g kelas mandarin nie...aku tgk ...belia2 kite..arghh tak kira la belia laa..setiap lapisan umur tu lebih tepat..ucapan MAGIC nie..mcm dh tak terkeluar dari peti suara mulut diorg..(harus laaa dh mulut beratkan :P)...sebaliknye dengan berpaling n menonong je jalan..mcm gaya jalan org bongkak gitu..haishhh..baju..pemakaian..semua dh chantek sejuk laa mata memandang tp..sebabkan perkataan magic nie mcm dh takde..rasa penglihatan jadi “tawar”...isu nie nampak ringan tp implikasi nye di kemudian hari...ape nye?..hmm yerla budaya..kite ade nilai sopan santun..ape la susah ucapan terima kasih drpd menonong..?tak sempat?..aik?...sms tu sempat?...gi dating sempat?...g kentut sempat? Sekali harung je laa..OooOo..mintak tolong...senang je...walhal mintak tolong tu berjela2...laa..hahaha..apekes minat tolong nie...takde pehal laa..yg pasti ucapan terima kasih tu...”SANTUN kita mengambarkan SIAPA kita...” (tudiaaa..aku nye slogan..)hehehe...

p/s- takkan terima kasih kat pakwe berbakul2 boleh..kat org tak bleh....oppssss...teeeettt!!!

No comments: