Tuesday, March 22, 2011

igt 5 sblom 5

Assalamualaikum..

Pertama kali..aku nak ucapkan salam takziah buat sorang exBiOs/senior aku..untuk AS201...sangat terkejut atas pemergian dia..yang mane dia dijemput olehNya..dalam kadar umur yang muda...mcm tak percaya..sbb umo arwah dengan aku setahun je bezanye...(mode: masih terkejut lg..)...aku..tak la kenal rapat..but pernah la pergi trip ke merapoh masa subject ecology..walaupun tak satu bus..tp..aku pernah laa "merasa" telatahnye..gelak tawanye..riangnye beliau mmg seorg yg happy go lucky...outstanding dalam ape jua yg dilakukan..moga beliau tenang disana...selain tu aku dpt tahu..bonda kesayangan pun baru 3 bulan pergi dijemputNya...cepat kan?..sangat pantas pecaturan ALLAH terhadap kita...sekali DIA katakan itu..itu laa jawapannya...sgt kerdil..sgt rendah bila aku fikirkan..kerana aku sendiri banyak lubang2 DOSA yg dilakukan...bila terfikir andai aku dijemput..dengan kadar tempoh si Doctor bg jaminan untuk 3 bulan untuk hidup..ape sangat 3 bulan tu kan..yg dibanding dosa/kelalaian selama tempoh usia yg ALLAH bg pinjamkan pada kita...nauzubillah..aku berdoa agar aku dijauhkan dengan penyakit itu..(arwah mengalami sakit cancer...di stage 4..)..sejak dibg tahu pemergian beliau..aku kerap terfikir jauh..andai tempat itu aku bakal alami...wallahualam..ALLAH tahu yg terbaik untuk hambaNYA...kita sebagai hambaNYA..harus redha setiap ujian itu ade hikmahnye...sambil diberi peluang sihat tubuh badan...guna sebaik yg mungkin..igt 5 sblom 5...bukan lalai 5...tak redha dengan yg 5 lain itu..

aku sedih...tp kesedihan itu harus diteruskan bg yg hidup kan...

No comments: