Wednesday, February 16, 2011

jujur

Jujur?...ape yg korang faham tentang kejujuran dalam perhubungan?tak kira pada pencipta KITA..persahabatan?..kekeluargaan?...sekarang nie..pada reality ..perhubungan nie .. ape yang  ada pada reality kehidupan sekrang…kejujuran yang kita bualkan sekarang..makin lama..seakan pupus dgn  flora fauna yg orang duk bising skrg nie…( tak caye?cuba korang tgk sekarang..katak mane ade byk mcm dulu…pepatung pun sama..semua ala2 yg survivor je yg idup..)…hmm..itu laa..kenape orang dahulu boleh jujur dalam kehidupan?kenapa anak2 dahulu boleh mengaplikasikan kejujuran dalam perhubungan ibubapa?guru2..rakan2…sebaliknye..org skrg lebih percaya pada si PEMBOHONG…kenape?..pembohong nie ade black magic ke?..or ade guna2 guna ubat pengasih ke?..hahaha..bak kate nabil LU FIKIR la sendiri…pemimpin…kebanyakkannye..aku tak kate Negara kita.. tp secara general…semua nye mane ade kualiti daya pemimpin yang jujur?...semua nye BOHONG je lebey..mbik duit rakyat gitu laa…skrg nie kt Mesir sbg contohnye..kenape rakyat diorang taknak pemimpin yg LAMA tu..sbb tak jujur dalam memerintah..nak kata Boring?..arghhh boosittt laa ( pekik si Usin)..kalau pemerintah tu jujur..for sure ..aku yakin rakyat nye  nak lg dia memerintah..tp sbb kan dh jalan keje mcm boosssittt hahaha..jawabnye memberontak laa mengkeme tu..tul tak?...dalam perhubungan?..pun sama..takde kejujuran sape pun tak nak dekat ibarat kena kudis.. malaria tapioca kate si Usin lagi…luntur nye hati aku bila dpt tahu org yg dekat dgn aku sendiri tak jujur..duk cakap tang sana tang sini..alih2 aku confuse dengan pengiraan pengamiran add maths …sgt pening…tp nak jugak kate dia nye betul..aku pun taktahu nak dengar kata hati ke..dengar kata dia…alih2..aku duk diam2 duk memerhati..kena gaya..kena masa…aku bersuara la nanti…duduk diam sana…jgn dekat hahaha…aku seram bila ANTI-JUJUR…so shooooshhhh!!!...

1 comment:

Anonymous said...

amboi kak. nyanyi lagu lah v.e sikit =))