Friday, July 2, 2010

tawa aku yang berfikir

riang tawa aku dan mereka
tanpa pengetahuan kita bersama
masa makin hampir
sama-sama kita membawa haluan
hilang kita dimata
tak bemakna
harus delete dalam kotak hati dan kenangan
insya-ALLAH kalian dalam doa aku

riang tawa aku dan mereka
dalam diam aku tertanya
apa yang membuat mereka kemari?
apa yang membuat mereka menerima sesama kita
dalam diam aku menjawab sendiri
itu KETENTUAN ALLAH
itu ada HIKMAH
itu harus kita BERSYUKUR

riang tawa aku dan mereka
membuka minda
membuka pendapat
kita dari latar yang berbeza tapi matlamat yang satu
agama yang lain
kepercayaan yang lain
tapi kita bersatu
tapi kita ikhlas (insya-ALLAH)

riang tawa aku dan mereka
dalam diam aku terfikir
aku dan yang lain dari yang sama agama
dari sama kepercayaan
lahir pula mereka akan ketidapuasan hati
lahir dalam diam dendam
tapi kenape?
lihat saje peredaran dunia sekeliling
lihat saudara kita yang sedang bermandikan darah
yang lain bermandikan shower yang syok
yang itu bermandikan air mata yang pedih

ape yang aku mengarut?
sejauh aku terpendam
sejauh aku merantau
benar belaka
kata arwah atok aku
kita yang merantau
dapat mendidik kita berfikir..bertindak..melihat
bukan dengan rasa hati yang kadang menyesatkan
tapi dengan latar iman..putaran otak..diselisih ganti dengan hati
insya-ALLAH kita selamat






MyEm0.Com "semalam saya mimpikan prince charming sy... *blushing*"

No comments: