Saturday, July 18, 2009

~friendship is bout trust~

friendship is bout trust
melihat bait2 ayat-ayat tu
aku begitu la terasa mcm aku nie tak reti mempercayai kawan2 aku
aku faham apa yang dimaksudkan
tapi tak semua permintaan dalam persahabatan tu dapat aku tunaikan
bukan saja2 aku tak nak tunaikan
bukan aku cuba mempermainkan persahabatan tapi
aku sendiri terpaksa akur pada permintaan orang tua aku
mereka mempunyai alasan dan aku akur
tapi bukan bermakna dengan tidak memberi keizinan akan permintaan itu
persahabatan ini tidak boleh dijalinkan
susah jugak bila keadaan aku ini tidak dimengertikan insan yang aku hormati yang aku
panggilan kawan...sahabat..kenalan..
kalau kepercayaan yg dia mempersoalkan..
kenapa dari segi faktor yg satu dipandang tidak pada yang lain..
bukan aku sekadar memberi alasan..bukan sekadar membuat alasan..tapi ini saja aku minta..
faham situasi aku..faham dan ingat balik bagaimana perkenalan ini bermula
semuanya bermula dengan alam misteri..sekarang terungkai..yang mana memerlukan masa..sebab semua ini berlaku secara tanpa dirancang dan mendadak..
bukan aku nak salahkan semua rahsia ini terungkai..aku amat hargai segala yang misteri sudah terungkai dan aku ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi menceritakan segala peristiwa kehidupan dia kepada aku..tapi maaf teman..bukan aku sengaja untuk membuatnye jadi begini..
aku pinta akan pemahaman waras diakal..waras dek minda..
semua ini dapat akan tidak ketulusan..tp ini lah yg sedang berlaku..dan aku sendiri tak tahu hendak puaskan hati semua pihak..cuma hati kerdil aku pinta fahami la keadaan aku..aku amat2 berbangga pada mulanya bila perkenalan ini berjaya sehingga ke hari ini..
aku berjaya nafikan segala anasir2 negatif pandangan negatif tentang jalinan perkenalan ini..
tp makin hari..aku lihat..semakin benar akan cakap2 omongan2 yang dahulunye aku cuba nafikan..dan kini seakan jadi kenyataan..
andai sudah lah tiba untuk diakhirkan..
aku harus belajar aku harus menerima walau pahit untuk ditelan akan kenyataan..
kalau dari bait2 ayat keluar mengatakan semuanye akan okey..tapi jangan tipu akan perasaan hati..ayat yang keluar datang dari hati..hati takkan menipu..jadi..terpulang..
bukan nak katakan aku putus asa..tp takde salur lain yang boleh dibawa berbincang
hendak bersuara katakan tidak sesuai..
hendak berbincang melalui bait2 ayat..bukan semua senang dibicarakan melalui ayat2 menaip..
sudah..aku tanpa berhenti berfikir walau aku sendiri tidak sihat..tp semua tidak seakan faham..kerana mungkin mereka fikirkan ini alasan untuk larikan diri..
biarlah aku..fikir tanpa henti..
aku dikatakan bukan bersalah tp caranye nampak seakan aku yg bersalah..

No comments: